به گفته کارشناسان، بازی های آنلاین به اندازه ورزش در کاهش وزن موثر هستند

11سپتامبر 2021- جدیدترین تحقیقات نشان می دهد افرادی که به مدت دو ساعت بازی های ویدئویی انجام می دهند، می توانند به اندازه ی انجام 1000 بار دراز نشست، کالری از دست بدهند.

در یک مطالعه جدید که توسط شرکت اپ بازی Stakester انجام شد، محققان دریافتند که گیمرها یا بازی کنندگان مرد می توانند در یک جلسه بازی دو ساعته، تا 420 کالری، و گیمرهای زن می توانند تا 472 کالری، انرژی بسوزانند.

در طول آزمایش، محققان 50 نفر را به مدت دو ساعت در حین انجام یک بازی ویدیویی مورد بررسی قرار دادند تا میزان کالری سوزانده شده و تأثیر آن بر ضربان قلب آنها را بررسی کنند.علاوه بر این، محققان همین تجزیه و تحلیل را هنگامی که شرکت کنندگان 1000 بار دراز و نشست انجام دادند، تکرار کردند.

بر اساس یافته های این تحقیق، مردان معمولاً هنگام بازی به صورت مجازی، 210 کالری در ساعت و زنان 236 کالری، انرژی می سوزانند.

تحقیقات قبلی در موردنمایه ی توده ی بدنیبازیکنانesports ، نشان داده بود که گیمرهای آنلاین به دلیل فعال بودن بازی های ویدئویی به طور معمول سالم تر از گروه کنترل( غیر گیمرها) هستند.

علاوه بر این، تحقیقات قبلی مشخص کرده بود که گیمرها به اندازه افرادی که بازی نمی کنند، سیگار نمی کشند یا مشروب نمی نوشند.

مایکل تروتر، نویسنده اصلی یک مطالعه قبلی، می گوید: این یافته ها، کلیشه ی "گیمر چاق بیمار" را به چالش می کشد.وقتی به esports فکر می کنید، اغلب نگرانی هایی در مورد رفتارهای کم تحرک و ضعف سلامتی ایجاد می شود و این مطالعه نتایج جالب و متفاوتی را نشان داد.

تام فیری، مدیرعامل و بنیانگذار Stakester، گفت: همه ما می دانیم كه رقابت، ضربان قلب ما را افزایش می دهد و بیشتر ما "عرق بازی" در هنگام گل دقیقه آخر در FIFA، یا در یک نقطه ی سخت در بازی Warzone، را تجربه کرده ایم. تعجب آور نیست که این بازیها کالری می سوزانند، اما ما با مشاهده ی میزان کالری سوزانده شده در یک جلسه 2 ساعته، که معادل با انجام 1000 بار دراز و نشست بود، تعجب کردیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2021/sep/playing-online-games-is-just-as-effective-as-exercise-for-losing-weight-experts-claim.html